torsdag 12 juli 2012

En dold nagg och en spännande ask

 Köpte denna fina vas för 10 kr. Men vid diskning upptäckte jag tyvärr ett nagg upptill. Troligen där prislappen satt. Lite besviken blev jag. Vasen är osignerad, och kan ju användas, men den där sköna känslan försvann snabbt.
Edit: Vasen heter Tulppani av Nanny Still.

Som tur var kom mor ner med en ask hon hittat i ett skåp. Alltid kul att se originalförpackningar.
Så helt plötsligt så har jag tre föremål av IHQ. Roligt.

Ska försöka köpa ljus till denna när jag är i Danmark nästa gång.

6 kommentarer:

  1. Nä, vad trist med naggen på vasen. Den heter Tulppaani och det är Nanny Still som formgivit vasen för Riihimäen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Kul att få fram namn och designer. Jag trodde mer på Tamara.
      Nu är det ju ännu mer irriterande.

      Radera
  2. Irriterande med naggen. Självklart förtar det lite av glädjen.
    jag lånade en bild i dag från din blogg till mitt inlägg. Hoppas ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem med bildlånet!
      Trist med nagg, jepp.

      Radera
  3. Tänkte precis skriva Tulppaani av Nanny Still....men AL hann före. Såg en sån och en blå likadan igår i en antikaffär i Kalix...om jag inte minns fel ville de ha 300 kr...

    SvaraRadera