fredag 18 november 2011

Försakade saker - Spring och köp II

Stort Mambofat - 200 spänn. Myrorna Fridhemsplan. Inget toppenpris, men det är inte så ofta man ser det stora fatet.
 Stort fat, Det är väl ett Rörstrandsfat? 50 kr samma butik. Edit: Bo Fajans av Berit Ternell.

 En kanna av Amie Stålkrantz, 50 kr. Inget speciellt, men hon är lite okänd för mig. Och det är alltid kul att se keramik. Tror inte det är så vanligt.


 En vas - okänd. Men ser ganska välgjord ut och trevlig.
Signaturen ovan. Någon som känner igen?

2 kommentarer:

  1. Jag har lagt undan det och köpter det lite senare på em!!! Som du sade, det är svårt att hitta det stora Mambofatet! Men priset gick upp till 220:- men jag står ut!

    SvaraRadera
  2. Det blå fatet är från Bo Fajans, formgivet av Berit Ternell. Jag har det redan i en ljusare blå färg och i vinrött. Men det var ett ok pris så hinner jag dit efter jobbet och det finns kvar så kanske... ;)

    SvaraRadera