söndag 17 juli 2011

Jakten på skatten del 1

Första försöket att hitta sommarens fynd gick sådär. Vi tog båten till en loppis men utbudet var tyvärr skralt.
Men resan och miljön var vacker.
En vanlig lapp på en stolpe lockade.

Så vi hoppade i båten. Åkte förbi Carl-Antons hus.

Carl-Antons hus..
 
Vi mötte en fin liten kryssare.Tror det är en Laurinkryssare. Måste kolla upp.
Drog upp båten på land och knallade bort till loppisen.
Mycket folk på plats.

Lite tallrikar lockade, priserna var låga. Men jag var ju på jakt efter det stora fyndet. Den bruna vasen till höger var signerad med TAL plus ett par siffror. Någon som vet vad det är? Det var en nagg på så jag skippade den.
Tussilagotallrikar fanns det, men inget köp.

Aburullen 444A lockade till ett köp. Fin originalkartong, men de ville ha 350 kr. För mycket för mig. Men snygg förpackning.

Nåväl jag slog till på denna vas, som jag för ett ögonblick fick för mig var en vas från Flygsfors av Kedelv. 
40 kr kostade den, så jag slog till. Men den är osignerad, och jag kan inte tyda vad etiketten säjer. Men en sak är säker, det är inte Kedelv.
 
Kalle Stroppboken från 1957, om jag minns rätt, var i fint skick. Min för en guldtia. Står nu i sonens rum, och väntar på att läsas. En finloppistur blev det, men inga vinstfynd denna gång. Hoppas på bättre tur imorgon.

3 kommentarer:

  1. Kalle Stropp-boken är ju bara helt ljuvlig! Vilka mysiga lässtunder ni kommer få :-)

    SvaraRadera
  2. Det enda jag kan få ut av etiketten på vasen är att det står SWEDISH GLASS.

    SvaraRadera
  3. jepp, boken blir toppen. Snygg och klassisk.
    AL - swedish glass, med tre stjärnor i ringen.

    SvaraRadera