onsdag 20 juli 2011

Jakten på skatten del 8 - Vilken ska jag välja? Inköp nummer 1.

Nu är det dags för slutredovisning av vad jag köpt. Tyvärr kan jag just nu inte ange vad jag betalat för det som ska gå på auktion. Men det här är de fyra sakerna somär uppe till final:

Inköp nummer 1:





En konstig sparbössa. Av någon anledning fick jag vibbar av Pierre Olofsson när jag såg den. Mycket märklig på alla sätt. Det som skulle kunna vara en signatur, ser ut som ett ljuster. Då tänkte jag på Staffan Sunnergårdh, från Ljusterö. Det finns ju skärgårdskoppling, eftersom den är inköpt på Värmdö.

Hur som helst, den blir nog svårsåld på Tradera. Om någon vet mer om denna praktpjäs, hojta till. Höjden är ca 25 cm. I botten sitter just nu en flourmugg, knappast original.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar