fredag 18 december 2015

Retrobloggarnas julkalender - Lucka 16 (väldigt sent)


Önskar en God Jul till alla med ett litet potpurri av Stig Lindbergs julsaker och några andra fina bilder.

 Julkort av Stig Lindberg
 Julkort av Stig Lindberg

Reproduktioner av gamla julkort av Stig Lindberg
Jultallrikar av Stig Lindberg
Jultallrikar av Stig Lindberg

 Snygg dansk vinterreklam för DSB


Och lite juliga frimärken.


Länkar till de andra luckorna:

1 dec - Carina - http://precisensan.com/blogg/
2 dec - Erica - http://manganiadulskadeolitetill.blogspot.se/
3 dec - Anna Hammarström - http://www.ljuva50tal.blogspot.se/
4 dec - Yvonne Odsberg - http://www.50-talskeramik.se/
5 dec - Otilia Bogen - http://www.frokenotilias.se/
7 dec - Martina Eriksson - oldshitandstuff.blogspot.se
8 dec - Emma Frey Skött - https://tantemmasbravader.wordpress.com/
9 dec - Anna Sandberg - www.retrolux.blogg.se
10 dec - Carin Söderström - audreyfennochalltfint.wordpress.com
11 dec - Ann-Charlotte Åkesson - teakochorkideer.blogspot.se
12 dec Cen Risén - retroknoppen.com
13 dec (sön) Bill - www.billjournalen.blogspot.se/
14 dec Laura Patnaik - orange-retro.blogspot.com
15 dec Jan Johansson - http://jjform55.blogspot.se/
16 dec Erik Dellgren - http://faaglarna.blogspot.se/
17 dec Benny Movarp - http://www.porslinsbloggen.se
18 dec - Ida Augustsson - http://retroida.blogg.se/

28 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Welcome to https://juulpods.org/,your number one electronic cigarette also known as e-cigarette among other names such as buy Juul Starter Kit, is a handheld battery-powered vaporizer that simulates smoking and provides some of the behavioral aspects of smoking, including the hand-to-mouth action of smoking, but without burning tobacco. buy juul pods online Store USA is stock with two of the most used e-cigars both national and international brands such as buy phix juul pods. Whether you are looking to buy juul online or buy PHIX online, or want to shop for cheap juul pods online, buy juul silicone case for sale, Juul Pods Online Store is here to provide you with just what you need. We strive to be the best online vape shop and offer only the best of the best.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Jag är Jehonna Bekteshi från Stockholm, jag är en läkare som arbetar på Stockholm Healthcare-anläggningen. Jag tror att vittnesbörd är verkliga liv bevisar mäktiga bra verk i verkligheten som gör människor lyckliga och hitta fred i äktenskapet förhållanden som jag har hittat samma i mitt äktenskap, idag är jag mycket glad att dela mitt vittnesmål här för alla att läsa och också lära sig att dra nytta av det. Jag läste ett vittnesbörd från blogginlägg från olika människor över hela världen och pratade bra om mannen Dr.Oduduwa Love-spell caster, jag tappade hoppet på spellcasters på grund av mina tidigare erfarenheter, jag kontaktade kommunikation från andra stav-casters. Jag älskade stava charm tidigare för att föra tillbaka min ex man hem men fungerade inte bra, förrän för några dagar sedan gav jag Dr.Oduduwa det sista försöket att föra tillbaka min kärleksman till mig, jag meddelar Dr.Oduduwa på hans personliga e-post för att lösa min äktenskapskris.
    Jag älskar min man så mycket, jag vill ha honom tillbaka till mig och våra två barn. Jag vill att mina barn ska växa upp med sin pappa och vara lyckliga som en familj.
    Jag skickar e-postmeddelande till Oduduwa-adress, några ögonblick senare fick jag svar från dr.oduduwa, jag var så glad eftersom e-postmeddelandet var giltigt.
     Jag förklarade alla mina relationsproblem till Dr.Oduduwa, jag ber om hans hjälp för att föra tillbaka min kärleksman man hem och återvända kärlek och förtroende.
    Dr.Oduduwa gav mig sitt arbete 100% löfte mig med försäkringsgaranti resultat efter att ha lanserat magiska kärleksförtroll för att få tillbaka min kärleksman Antionio hem, sa han att mitt fall är lätt för honom att lösa. han förklarade alla Love-spell-processerna och rutinerna för mig och han berättade om materialen att köpa för att stämma lunchen inkantationsbön,
    Jag följde noggrant alla instruktioner. Så tidigt på morgonen, det är nästa dag efter Oduduwa lunch Kärleks-magi-förtrollning för min räkning, min ex man taht har inte ringt mig på över två månader, ringde mig nästa dag, på morgonen ringer min mobiltelefon med ett okänt nummer, så jag tog upp samtalet och se, åh jag var så förvånad i mer än 2 månader nu har jag inte fått textmeddelanden, inga samtal och inget mail skickat till mig. Wow jag är väldigt glad idag, plötsligt precis som Oduduwa lovade mig. Jag är överväldigad av glädje och glädje i mitt hjärta som delar detta vittnesmål här i dag, min kärleksman Antonio på väg tillbaka hem för att träffa mig dagen efter,
    Jag använder detta medium för att säga ett stort tack till den stora mannen Dr.Oduduwa som utan detta inte skulle ha varit möjligt.
    Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail). com)
    Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
    Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
    När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
    Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera