onsdag 20 juli 2011

Jakten på skatten del 3 - första köpen

Tisdagen började ganska bra, jag kom iväg med bilen i tid och behövde inte ha barn med. Peppad inför första stoppet, men hade glömt att den butiken öppnade först 14.00. Damn.

Åkte vidare till nästa butik som faktiskt var öppen. Tänkte att jag måste kika på allt, och vara en jobbig "prylvändare" för att kolla stämplar och lära mig något nytt. Här kommer ett bildspel från första stoppet för dagen.


 Gräddkanna 10 kr, taget.
 Tre stolar, 1000 kr. Fick stå kvar, över budget.
 Tefat Kosmos 5 kr. Inget som ger vinst.
  Tefat Rörstrand 5 kr. Inget som ger vinst.
 Snygg tallrik 10 kr, det var halva priset på mycket.
 Snygg båtmotor, men känns inte rätt idag.
 In i röran...

 Det här är väl Sillikvadrat. 30 kr. Fick stå kvar.
 En Nils Johanburk för 45 kr.
 Två spacade plåtblomkrukor, 45 kr st. Lämnades också.
 Den här mosaiken från 1961 var jag sugen på. Om jag minns rätt kostade den 150 kr. Gjord av Aline Rolf.
Vas av Stig Lindberg. Inget spännande, men 225 kr är väl ok. Har sett liknande i rött, utan etiketter. Kul att få det svart på vitt.

Utöver gräddsnipan så köpte jag en sak, men den ska jag visa senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar