söndag 22 januari 2012

Något fick följa med hem - annat lämnades.

 Liten Atterbergskål/kruka, för Åhlen & Holm. Öppen för byten.


Arabiakruka. Saknar fat. Richard Lindh, 1965. Hittar bara krukorna men aldrig faten.

Fin Audibil av okänd tillverkare. Någon som vet var den kommer ifrån eller när den är tillverkad?
45 kr var ett bra pris och sonen blev mycket glad.

Okänd från Upsala Ekeby. Någon som vet mer?
 

Stig Lindbergs Babyservis. Jag har aldrig sett dessa tidigare.

Britt Louis Sundell Nemes. En av de mindre vaserna, bra pris.

5 kommentarer:

  1. Hej! För upplysnings skull kan jag meddela at Stig Lindbergs barnservis "Baby" gjordes mellan 1951-57 och jag har även en flat (elefanter) och en djup (björnar) tallrik förutom muggen med valar. Oftast gjordes barnserviserna i dessa tre delar så jag tror att det är alla som finns.
    Hälsningar/ Lars

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet. Jag har sett tallrikarna med elefanten och björnen. Och den med valen, men den har ju haft två öron. Dessa koppar var med ett öra. Så då borde de finnas fler delar i serien, eller så har Gustavsberg bara använt dekoren och fört över dom på Kaffe/Thegods också. Det är dessa jag inte sett förut.

    SvaraRadera
  3. Jag är intresserad av Atterbergskålen. Vet inte om jag har nåt intressant bytesmaterial för dig, men du får väl kolla min blogg, eller säga ett pris! :)

    SvaraRadera