fredag 13 april 2012

Dagens icke köp - snygga grejer

Det verkar som inflödet till loppisarna har kommit igång igen. Nu finns det mycket fint i hyllorna.
Dessa fina Körsbär av Karin Björquist för 100 kr styck. Jag letar enbart fat, för koppar har jag redan.
Myrorna Tomtebogatan.
 Kaffekoppen Tahiti brukar kosta mycket, så jag hoppades på att assietten var i samma stil. Men så var det ju inte. Matchade Körsbär precis. 35 kr var ett bra pris.

 Svarta glas av Aino Alto. Minns att jag köpte såna när jag flyttade hemifrån. 5 kr var ett mycket frestande pris. Myrorna Tomtebogatan.

 Två mycket tjusiga osignerade vaser. Bra pris. Kändes bekanta. Men kunde inte komma på vem som gjort dom. Lite lätt ovala i formen, med en svag kant på sidan, ungefär som på pressglas. Jag lutar åt att de var finska vaser. Men lät dom stå kvar.

 Svarta Ceylonassietter för 80 pix styck, Stadsmissionen Hantverkargatan.

 Signerad vas av Tom Möller, 40 kr, Stadsmissionen Hantverkargatan.


Osignerad vas, 80 kr, Stadsmissionen Hantverkargatan. Den här kändes väldigt fin. Borde nog köpt den. Känns också finsk. Ska försöka ta reda på vad den heter, och vem som gjort den. 
(Status just nu: Lutar åt Riihimäki Lasi, kanske Tamara Aladin.)

Sammantaget, en bra runda med många fina saker till helt okej priser. Precis som det ska vara på loppisarna. Och jag sparade nästan 1000 kr på att inte köpa alla dessa snygga saker.

En sak köpte jag iallafall, ytterligare ett svart Colorado fyrkantigt fat för en femma.


1 kommentar:

  1. Inte helt fel att bara "ögonskoppa" ibland! Man kan känna sig nöjd med det.

    SvaraRadera