måndag 6 februari 2012

Nyplanterat i Eleganta

 Senaste inköpen är tre vita krukor, Eleganta. Gjorde för både Bo och Steninge om jag läst på rätt. Oavsett vilket, så tycker jag den är enkel men ändå snygg. Har fått betala 20 resp 50 kr styck för dom. Här har jag satt krokus. Nu ska jag försöka hitta snygga svarta blomfat i rätt storlek.

 I denna ett skott från Madeira som jag hoppas ska sätta fart och växa.
Och slutligen en St Paulia. Nästa steg är väl att gå med i sällskapet: saintpauliasallskapet.se

5 kommentarer:

  1. Ja, Bo Fajans sålde modellen till Steninge. De är då inte märkta Eleganta som Bos krukor, utan har ett nummer av typen 59-2 och är tillverkade senare. Bo Fajans glasyrer är också finare och mer påkostade.

    SvaraRadera
  2. Tack för det, då är det Steninge jag har. Har du koll på hur faten ska se ut, eller vara märkta?

    SvaraRadera
  3. Härlig när krokusen blommar, då är det ju vår...

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Jag gjorde missen att falla för färgsprakande Primula när jag köpte blommor, men de kräver tydligen en hel del ompyssling så de blir nog snart utbytta... ;)
    Kanske till krokusar - eller varför inte just St Paulia, de är ju rasande söta!
    Snygga krukor dessutom! Jag gilla Bo Fajans krukor med lila glasyr och skulle inte säga nej till några i den här modellen.

    SvaraRadera
  5. Laddade på med 5 olika små pelargonsticklingar och extra blomjord. Här ska planteras.

    SvaraRadera