måndag 5 mars 2012

Bästa köpet - Porslin nr 1-2 1951

Fantastiska bilder och lärorika reportage från Gustavsberg. Fick denna hundrasidiga bibel för en tia på en loppis. Jag är överförtjust. Här kommer ett antal fina bilder, samtliga bilder är fotograferade och självklart har jag ingen rätt till dom...Njut!


Wilhelm Kåge, Farsta Rost
 Wilhelm Kåge, Farsta Rost

 Edgar Böckman
Berndt Friberg
 Triller Tobo

 Stig Lindberg
  Stig Lindberg
  Stig Lindberg
 
   Stig Lindberg
 Stig Lindberg

Stig Lindberg


Glasyrprover
 Drejaren av Randi Fischer
 Stig Lindberg
En härlig samling
 Kåge
 En lång analys av kinesisk keramik, med smörpapper emellan med förklaringar.

Stig Lindberg.

4 kommentarer:

  1. Många fina grejer! Keramiksamlingen på bilden skulle jag gärna vilja ha!

    SvaraRadera
  2. Härligt, den hade man ju gärna velat ha! Lövskålen på en av bilderna påminner om ett liknande fat som jag hittade i helgen, undrar om det också kan vara Stig...hmm..

    Vid tillfälle kanske vi kan byta material, jag har ju massor som säkert skulle kunna vara intressant för dig!

    SvaraRadera